Što znači responzivan web dizajn?

Prije samo 10ak godina web stranice smo pregledavali samo na računalima ili laptopima. Oko 2010 godine pametni telefoni polako su postajali naša svakodnevica da bi do danas redovite obaveze postale nezamislive bez upotrebe naših telefona koji sada mala džepna računala.

U tom razdoblju pretraživanje interneta s mobilnih telefona poraslo je u toj mjeri da više od 50% ukupnog prometa na internet stranice dolazi s mobitela. To znači da će čak 58% osoba koje pogledaju Vašu internet stranicu to napraviti na pametnom telefonu.

Što to znači za moju internet stranicu?

Bez puno okolišanja, možemo reći da je responzivna internet stranica danas, a i veći neko vrijeme, nešto što se podrazumijeva. Internet stranica danas nije potpuna niti završena ukoliko nije responzivna. Vama je u interesu da Vaš proizvod bude vidljiv u punom svjetlu onakav kakav je svakom posjetitelju.

Responzivnost ne može biti nešto dodatno ili ekstra na Vašu internet stranicu kao što stan ili kuća danas ne može biti zamisliva bez bez npr. kupaonice. Nekada je to bilo normalno. Čudno, zar ne?

Bitno je da posjetitelj Vaše stranice, bez obzira dolazi li na stranicu koristeći laptop, računalo, mobitel ili tablet dobije jednaku kvalitetu. Vaša je internet stranica Vaša online trgovina i prodajni prostor, Vaš showroom. Bitno je da posjetitelj vidi kvalitetu ponude i proizvoda u najboljem svjetlu kako god došao do Vas.

 

web dizajn radovi- mikasweb dizajn radovi-adriatic boat

 

Internet stranica prilagođena za mobitele

Najčešće se stranice pregledavaju s tri različita uređaja.

  • Stolno računalo
  • Tablet
  • Mobitel

Na tablet odlazi najmanji broj posjeta. Računala i mobiteli dijela prvo mjesto s time da mobiteli pak zauzimaju nešto bolju poziciju.

Uvijek će postojati razlike između izgleda Vaše stranice na računalu i mobiteli, a to i jest cilj. Dizajn se danas u potpunosti posvećuje doživljaju posjetitelja internet stranice i jednostavnosti korištenja. Na mobitelu se posjetitelj internet stranice ponaša drugačije, drugačijim redoslijedom promatra informacije, očekuje drugačije reakcije stranice na njegove akcije. Cilj responsivnog dizajna je da zadovolji potrebe potencijalnog klijenta i dovede ga do traženih informacija na što jednostavniji i brži način.

Responzivan web dizajn i Google

Cilj svakog vlasnika internet stranice je da se nalazi na što boljoj poziciji na Google tražilici. Više o tome možete pročitati na našem postu SEO optimizacija.  Google za pozicioniranje stranica koristi više od 200 pravila i tehničkih provjera. Jedna od bitnijih je upravo responzivnost ili prilagođenost mobilnom pregledu.

Google je u poziciji da postavlja pravila internet prisutnosti, a to radi na temelju ogromne količine podataka koje posjeduje kroz praćenje ponašanja svojih korisnika. Kako biste zadovoljili jedan od osnovnih uvjeta za poziciju na Google tražilici bitno je da stranica bude lako čitljiva na svim uređajima. Danas se u dizajnerskim krugovima često čuje za pojam “Mobile first design”. To znači da, ne samo da je responzivnost stranice bitna, već dizajn stranice kreće od pregleda na pametnim telefonima. Stranica se dizajnira za pregled na mobitelu i na temelju toga se odrađuje pregled na računalima i laptopima.

Kako izgleda stranica prilagođena za mobitele

Nekoliko je neizbježnih točaka dizajna na koje je potrebno obratiti pozornost kod responzivnog dizajna. To su točke koje ćete primijetiti na svakoj stranici koju pregledavate na Vašem pametnom telefonu, a koje ćete primijetiti da su drugačije na dugom uređaju.

  1. Poseban menu (izbornik) – najčešće tzv. hamburger menu koji izgleda kao tri crtice
  2. Svaki odjeljak teksta nalazi se u jednom redu (manji broj stupaca)
  3. Manje posebnih efekata (manje korištenja JavaScript-a)
  4. Veći razmak između gumba koje možete kliknuti
  5. Izbjegava se padajući menu (cilj je smanjiti broj klikova)
  6. Integracija s funkcijama mobitela (klikom na gumb na stranici možete odmah obaviti poziv)

Zaključak

Ukoliko ste imali dovoljno vremena pročitati cijeli tekst vjerujem da ste do sada zaključak donijeli sami. Responzivan dizajn već 10 godina je sastavni dio svake internet stranice kojoj je cilj predstaviti proizvod, uslugu ili poduzeće kao što biste to napravili na prodajnom razgovoru s potencijalnim kupcem. Cilj nam je da kupcu sve o našem proizvodu bude jasno i lako razumljivo. Želimo da se našim proizvodom koristi jednostavno bez komplikacije ili nepotrebne nervoze. Responzivna stranica znači ozbiljan i profesionalan pristup poslovanju i klijentu.